Tady jsou nejvýznamnější Monstra, která kdy Ducati vydala.

Monster byl a zůstává pro Ducati fenomenálním úspěchem – udržel boloňskou značku nad vodou v kritických finančních letech, minimalizoval rány, které jí zasadil průmysl a konkurence, a dal značce Ducati silné spojení se slovem Monster. Je to bezpochyby jeden z nejdůležitějších modelů značky Ducati, který je navíc mimořádně oblíbený a známý po celém světě. Motocykl, který Ducatisté znají pod názvem “Il Mostro “, spatřil světlo světa v roce 1993 a jeho autorem je Miguel Angel Galluzzi, což je možná jeho nejúspěšnější a nejpamátnější návrh. Monster byl slavně popsán jako “Vše, co potřebuješ: sedlo, nádrž, motor, dvě kola a řídítka ,” samotným Michaelem s odkazem na minimalistickou filozofii designu motocyklu. Zde je deset Monsterů napříč chronologií a historií značky Monster, o kterých jsme přesvědčeni, že jsou více než jen součtem svých částí.

Č. 10 – Ducati Monster 821

Ducati Monster 821

Model 821, představený jako nový člen řady Ducati Monster v roce 2015, si vypůjčil motor z modelu Hypermotard a také z tehdejšího modelu Hyperstrada 821. V roce 2015 byl představen jako nový člen řady Monster. Výsledkem byl kapalinou chlazený L-twin o objemu 821 cm3 s výkonem 107 k při 9250 ot/min a točivým momentem 86 Nm. Do řady Monster byl také zaveden bezpečnostní paket Ducati Safety Pack, který přidával řadu elektronických pomocníků jezdce a bezpečnostních prvků, jako je ABS a kontrola trakce. Tato verze byla obzvláště úspěšná a díky své přístupnosti mladším i starším jezdcům si našla kupce v rozmanitější věkové skupině.

Č. 9 – Ducati Monster 1200 R

Ducati Monster 1200 R

Monster 1200 R, čerpající motor z modelových řad Ducati Diavel a Multistrada, byl skutečný silák , na svou třídu velmi rychlý. Kapalinou chlazený L-dvojválec Testastretta o objemu 1198 cm3 dosahoval ohromujícího výkonu 152 k při 9250 ot/min a točivého momentu 125 Nm při 7750 ot/min. S bezpečnostním paketem Ducati Safety Pack v ceně, stejně jako s odpružením Öhlins a velkými brzdami se tento Monster stal jedním z ideálních naháčů na okruh, který si můžete pořídit a vyzkoušet.

Č. 8 Ducati Monster M900

Ducati Monster M900

Původní Monster, zkonstruovaný ze sortimentu komponentů supersportu 900 a vycházející z řady 851/888 s příhradovým rámem, dal vzniknout jednomu z nejikoničtějších motocyklů historie, předurčenému ke slávě již od svého prvního vystoupení na kolínském autosalonu v roce 1992 – Monster 900 byl na světě. Do výroby byl uveden následujícího roku a prokázal, že je průkopníkem ve svém segmentu a nově definoval třídu nahatých sportovních motocyklů. Jeho motor o objemu 904 cm3 s objemem L-twin dosahoval výkonu 73 k a točivého momentu 76 Nm. V průběhu let byl Monster následně upravován a přepracováván, ale na originálu bylo něco jedinečného, co žádná z následujících verzí nedokázala napodobit; byly to jejich vlastní interpretace.

No.7 Ducati Monster M600

Ducati Monster M600

Model M600, který byl ve své době přístupnější alternativou k modelu Monster 900, byl uveden na trh jako učenlivější verze mohutného modelu 900, vedle modelu Monster 400 zaměřená na začínající motocyklisty v zemích, kde platila omezení pro motocykly vyšší třídy pro učně. Jeho motor měl výkon 53 k a točivý moment 48 Nm, což jezdci poskytovalo dostatek výkonu pro sportovní jízdu a možnost překonávat delší vzdálenosti i vyšší rychlostí.

6 – Ducati Monster SP

Ducati Monster SP

Ducati Monster SP 2023 navazuje na předchozí modely “SP” a oproti standardnímu modelu Monster těží z několika výkonnostních vylepšení. Je určen pro milovníky závodních tratí, kteří jistě ocení vlastnosti a výbavu nabízenou tímto motocyklem, a zároveň chtějí nahatého Itala vhodného do města i pro jiné příležitosti. Motor je výkonný, jeho výkon 111 k a točivý moment 94 Nm se přenáší na zadní pneumatiku. Přední příhradový rám z předchozích let byl nahrazen rámem z hliníkových profilů inspirovaným modelem Panigale, odpružení je plně nastavitelné a celkově o 2 kg lehčí než standardní motocykl.

5 – Ducati Monster 1100 EVO Diesel

Ducati Monster 1100 EVO Diesel

Ducati Monster Diesel je výsledkem speciální spolupráce stylistických oddělení Ducati a Diesel. Technicky je totožný se standardním modelem 1100; na trh byl však uveden spíše jako stylistické a značkové cvičení – k novému vymezení vzhledu motocyklu byl použit jedinečný matný lak v zelené barvě “Diesel” doplněný černěnými díly. Ocelový příhradový rám, kyvná vidlice, přední blatník, přední vidlice a různé další součásti motocyklu byly opatřeny černou barvou. Pro větší barevný nádech byly pružina zadního tlumiče a třmen přední brzdy natřeny zářivě žlutou barvou. Vzduchem chlazený čtyřdobý motor do V se vstřikováním paliva o objemu 1 078 cm3, který pohání motocykl Ducati Monster 1100 EVO Diesel 2013, dosahuje výkonu 100 k při 7 500 ot/min a točivého momentu 103 Nm při 6 000 ot/min.

4 – Ducati Monster 796 Rossi MotoGP Replica

Ducati Monster 796 Rossi MotoGP Replica

Tato verze Monstera rozhodně zaujala svým křiklavým závodním lakováním s masivním nápisem “46” na nádrži, který je nezaměnitelně spojen s Valentinem Rossim. Existovala také edice Nikki Hayden 796 s vlastním livrejováním. V tomto seznamu bychom je postavili proti sobě, protože obě vypadají stejně nápadně. I tato 796 měla lehká hliníková kola, jednoramennou kyvnou vidlici a vzduchem chlazený motor do V o objemu 803 cm3, který dosahoval výkonu 87 k při 8250 ot/min a točivého momentu 79 Nm při 6260 ot/min.

3- Ducati Monster S4RS Tricolore

Ducati Monster S4RS Tricolore

Toto výrazné a elegantní lakování v barvách italské vlajky na nádrži a zadních krytech v kombinaci s matně zlatým rámem a vidlicemi dělá z tohoto modelu Monster S4RS nápadný a stylový model a zároveň vysoce výkonný. Model S4RS byl mnohem výkonnější variantou než S2R, protože jej poháněl kapalinou chlazený V-twin z modelu 999 Testastretta s výkonem 130 k při 9 500 ot/min a točivým momentem 105 Nm při 7 500 ot/min. Jistě jedna z nejzajímavějších a nejvyhledávanějších interpretací modelu Monster.

2- Ducati Monster 400

Ducati Monster 400

Monster 400 byl menší motorovou alternativou k modelu Monster 600. Měl stejnou karoserii a mechaniku jako model 600, ale motor měl kratší zdvih a menší průměr pístů, tedy zdvihový objem 400 cm3. Monster 400, jeden z nejmenších motocyklů s motorem do V, který se v té době vyráběl, dokázal při svém uvedení na trh vzbudit nadšení motocyklových nadšenců. Výkon byl slušný – 44 k a točivý moment 33 Nm. Čtyřstovka prudce zrychlovala na stovku a měla při tom dobrý zvuk. Dosahovala solidní maximální rychlosti 100 km/h, což bylo na motor s menším objemem přijatelné.

1-Ducati Monster 620ie Matrix Edition

Ducati Monster 620ie Matrix Edition

Tento motocykl poháněl vzduchem chlazený V-dvojválec o objemu 618 cm3, který dosahoval výkonu 60 k při 9500 ot/min a točivého momentu 53 Nm při 6750 ot/min. Rozdíl mezi edicí Matrix a běžnou 620ie se omezoval pouze na barevné provedení a kosmetickou úroveň. Přesto se stále jedná o parádní motocykl, a navíc jde o méně známou verzi, o které by podle nás mělo vědět více lidí.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *