Myslíte si, že vám k ochraně stačí obyčejná bunda na motorku? ❌ LŽE!
V případě pádu může ochranná vesta na motorku nebo pancéř na motorku znamenat rozdíl mezi pouhým uklouznutím a měsíci rekonvalescence.
70 % vážných zranění na motorce se týká třísel a zad .
Přesto příliš mnoho motocyklistů jejich význam podceňuje!
✅ Správné vybavení znamená:
-
Méně zranění v případě nehody : Již náraz v rychlosti 50 km/h může při nedostatečné ochraně způsobit vážné zlomeniny.
-
Větší jistota na silnici : Jezděte klidně a bez obav z nejhoršího.
-
Ochrana proti nárazům A odřeninám : Asfalt je nemilosrdný, lepší je dobrá bariéra mezi ním a vámi.
Zkrátka: Jezdit bezpečně znamená také jezdit déle.
Jak vybrat NEJLEPŠÍ ochrannou vestu na motorku?
Špatná vesta = neúčinná ochrana. zde jsou 3 ZÁSADNÍ kritéria, abyste neudělali chybu:
1. Vesta na motorku = neúčinná ochrana. Úroveň ochrany
️ Priorita číslo 1 : Úroveň certifikace.
Zkontrolujte, zda vesta splňuje normu CE EN1621-2 (jinak je to jako jezdit bez helmy ).
-
Úroveň 1 : Chrání před lehkými nárazy, ale stále je omezená. Vhodná pro krátké, městské jízdy.
-
Úroveň 2 : Maximální absorpce nárazů . Doporučeno pro dlouhé vzdálenosti a sportovní jízdu.
2. stupeň: Podporuje vyšší odolnost vůči nárazům a poškozením. Pohodlí a odvětrávání
Příliš tuhá vesta? Nikdy ji nebudete nosit. vesta, která není prodyšná? Pocení zaručeno.
Prioritou je větrání a prodyšné materiály (síťovina, perforace). Správná vesta je ta, kterou zapomenete při jízdě .
-
Materiály, které upřednostníte : Prodyšný polyester, síťované vložky, odvětrávaná pěna.
-
Materiály, kterým se vyhnout : Tuhá kůže bez odvětrávání, silný neperforovaný plast.
3. Vhodný je také materiál, který se dá použít jako materiál pro výrobu. Ergonomie a volnost pohybu
-
Silniční motocykl ? Zvolte měkkou a diskrétní vestu pod bundu.
-
Motokros / Enduro ? Pořiďte si plnohodnotné brnění s ramenními a loketními výztuhami.
-
Systém upevnění : Dejte přednost nastavitelným modelům s elastickými pásky pro dokonalé přizpůsobení.
Tip: Před koupí si ji vyzkoušejte, pohybujte se v ní, simulujte pozici při řízení. Pokud vám bude překážet v pohybu, NEPŘEŽIJTE!!!